Translate

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Naga prawda o Shibajuku Girls.


       Witajcie!

    Niedawno, na naszym rynku pojawiły się lalki Shibajuku Girls.
Początkowo spotkały się z niechęcią, szczególnie ze strony miłośników
lalek kolekcjonerskich. Nie gniewajcie się ale taka jest prawda.
Mówiło się, że to takie podróbki lalek pullip dla małych dziewczynek.
Teraz widzę, że Shibajuku powoli zyskują sobie coraz więcej zwolenników,
nawet wśród tych, którzy początkowo podchodzili do nich sceptycznie.
A jaka jest prawda? Jakie tak naprawdę są te lalki?
Postanowiłam kupić jedną, żeby obnażyć jej wady i zalety.
Post będzie obiektywną oceną lalki, a czy po nim zdecydujecie się ją kupić,
czy nie - tę decyzję zostawiam Wam Kochani.
    Ostrzegam, że w poście będą zdjęcia nagiej lalki.

Lalka, którą przedstawię, to Namika - jedyna z pierwszej serii Shibajuku,
 z ciemnymi włosami oraz grzywką. I chyba dlatego wpadła mi w oko.
Jest po prostu inna niż koleżanki.



  Oprócz Namiki, w tej serii były jeszcze:
Suki, Shizuka, Koe i Yoko. Z tego co wiem, dostępna była także wersja Namiki
z ciemnym odcieniem skóry, ale nie w Polsce.



   Moja lalka została wyprodukowana w Chinach, dla Australijskiej firmy
Hunter Products Pty Ltd. Każda z lalek została wyposażona w kolorowe
ubranko, pończoszki, buciki oraz małe i duże spinki do włosów. W/g producenta
duże spinki miały być przeznaczone dla właścicielki lalki.

   Lalka jest przytwierdzona do pudełka podobnie jak barbie, czy monster high.
Po wyjęciu lalki i wydostaniu jej ze wszystkich gumek, prezentuje się tak:




  Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy, to niedbałe wykonanie fryzury.
Jeden kosmyk wisiał sobie luźno. Poza tym, włosy były w niezłym stanie,
trochę poklejone i grzywka sprawiała wrażenie krzywo przyciętej.



   Lalka ma artykułowane ręce oraz nogi. Można ją posadzić.



 
  Ze staniem jest już większy problem. Lalka ma dość dużą głowę i dlatego
trudno znaleźć środek ciężkości. Mnie udało się to na chwilę ale myślę,
że po zmianie bucików, na np. większe trampki, będzie stała bez problemu.

  Ciało lalki zrobione jest z plastiku, natomiast głowa jest z gumy.
Guma jest dość twarda. Twardsza niż np. u monster high ale bardziej
miękka niż np. u dużej Gooliope.



   Pierwsze, co się rzuca w oczy po rozebraniu lalki, to brak artykulacji
w stopach. Mnie akurat to bardzo przeszkadza. Szkoda, że przy takiej
artykulacji producent nie zrobił artykułowanych stóp.





    Poza tym lalka porusza się nawet nieźle. Jej ciało i dłonie przypominają
stockowe ciało pullip dawniejszego typu.







   Każda lalka ma swój indywidualny, charakterystyczny strój. Namika ma
spódniczkę w kratkę, bluzeczkę z marynarskim kołnierzykiem, pończoszki
(każda inna) i buciki, które na pudełku wyglądają jak trampki a w rzeczywistości
nimi nie są. Chyba zabrakło farby do ich pomalowania:)



   Oczy lalki jak widać, są dość duże, ale nie stanowią jednego elementu z twarzą.
Spotykałam się z pytaniami, czy może oczy są namalowane? Nie, oczy są oddzielnie,
jakby podklejone od wewnątrz. Myślę, że gdyby ktoś chciał, mógłby je wymienić na
bardziej naturalne, jak u pullip. Będzie to jednak trudne ponieważ głowa Shibajuku
stanowi jedną całość. Nie ma tu żadnych śrubek, którymi można by otworzyć głowę.

  Wspomniałam już o włosach. Teraz rozwinę ten wątek.
Włosy są naprawdę niezłej jakości. Są długie i dość miękkie.





     Fabrycznie, Namiko uczesana była w dwie kitki. Nie jest to wig.
Włosy osadzone są na stałe.
   Były trochę sztywne od kleju w kilku miejscach, miały też trzy niewielkie
kołtunki. Po rozpuszczeniu włosów okazało się, że jest ich nawet dużo. Ale
niestety nie były wykonane idealnie. Najgorsze miejsce wyglądało tak:



   Inne tak:



    A więc, jak widzicie, nie jet źle.

Zabrałam się do mycia i usuwania kleju z włosów. Nałożyłam też odżywkę.
Zawsze po myciu włosów, nakładam na nie odżywkę, która jest załączona
do farb do włosów ludzkich. Razem z odżywką moczę włosy w niewielkiej
ilości bardzo gorącej wody. Włosy lalek stają się po takim zabiegu bardzo
miękkie i jedwabiste w dotyku. No i dobrze się je rozczesuje.

A oto porównanie czuprynki przed i po zakończeniu zabiegów pielęgnacyjnych:










   Teraz wystarczyło już tylko ubrać lalkę. Żeby pokazać Wam jak ładnie może
taka lalka wyglądać, ubrałam ją w stockowe ubranko pullip Tiphony.
Ubranko pożyczyłam od Cynamonni. (dziękuję:)
Myślę, że na lalkę Shibajuku pasować będzie każde ubranko pullip.
W/g mnie, po tej niewielkiej metamorfozie, związanej z włosami, lalka
prezentuje się na prawdę ładnie.




W planach mam jeszcze niewielki repaint.
Szczególnie chciała bym przemalować usta i być może zmyć te brokatowe cienie
na powiekach.



   To tyle na dziś. Mam nadzieję, że mój post pozwoli Wam łatwiej podjąć decyzję,
czy inwestować w takie lalki czy też nie. Lalkę można kupić już od 94 zł.
Będę wdzięczna za każdy pozostawiony przez Was komentarz. Będzie to dla mnie
oznaką, że ten post był potrzebny i moja praca nie poszła na marne.

   Ja osobiście jestem z tej lalki zadowolona. Poza brakiem artykulacji w stopach
uważam ją za udany zakup.



I jeszcze jedno. Moja Namika otrzymała imię "Abigail".

Pozdrawiam serdecznie i do następnego spotkania.

16 komentarzy:

  1. Potrzebowałam tego posta, więc miło, że się pojawił :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za posta, coraz bardziej się do nich przekonuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Красивая куколка)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja! Ja na początku nie byłam co do nich pewna, ale dzięki temu postowi widzę, że warto dać im szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zadurzyłam się od pierwszego ujrzenia -
    nawet nie przypuszczałam, że tak szybko
    panienki trafią do Polski - cieszę się,
    że tak się stało - bo dzięki temu mam
    swoją Yoko, którą okropnie wręcz lubię!

    co do ciałka - miałam w ręku 2-3 razy
    pullipa, ale nie rozbieralnego - cudza
    lala tylko na chwilę, więc sama rozumiesz :)

    nogi jak wykałaczki to jedna z podstawowych
    przywar panienek - włosy do ogarnięcia, jako
    i strój - ooo! Twoja propozycja ubrania będzie
    mi się śniła jeszcze dłuuugo!

    panienka z grzywką ciemnoskóra jest moim marzeniem -
    widziałam Ją tylko w odmętach internetu - ale i tak
    chcę, pożądam, pragnę niewymownie!!!

    gdybym miała sobie sprawić bliźniaczkę Twojej - w mig
    usta do wymiany - ani kolor ani rozmiar - wszak ma tak
    fajnie naburmuszone te wargi - a "pomadki" tyle co kot
    napłakał - i musowo lekki demakijaż ocząt...

    tak czy siak - warto je mieć - fajnie, że szał szajbusek
    ogarnia coraz większe grono lalkomaniaków - lubię oglądać
    te pysiałki - chętnie poznam kolejne pomysły na Nie :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że to pierwsza recenzja tej lalki w blogosferze, przynajmniej ja nie spotkałam się jeszcze z tak szczegółowym opisem. Chwała Ci za to! Dzięki Tobie już wiem, czego się po pannie spodziewać i... cóż, zawirusowałaś mnie laluchą. :-( Znowu! To naprawdę świetna alternatywa dla pasjonatów pulipów, którzy nie moga sobie pozwolić na drogą lalkę. Ta jest w znośnej cenie. Ma uroczy pyszczek, fajne ciałko (choć fakt, szkoda, że brak artykułowanych kostek) i cudne wielgachne oczyska. Wiesz, nie sądziłam, że jej główka jest gumowa. Myślałam, że jest plastikowa :-) Myślę, że to świetna lalka do sesji zdjęciowych, rozmaitych lalkowych (twórczych) działań. :-) bardzo mi się podoba :-) Twoja propozycja stroju jest genialna. Zachwycam się panną :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję Wszystkim za pozostawione komentarze. Cieszę się, że mój post przydał się. Fakt, jeszcze nie było takiego posta a lalki są na prawdę fajne, dlatego postanowiłam je opisać. Zasługują na to.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki za opis, moja nowoczesna 7-letnia wnuczka zamówiła 2 takie laleczki, są bajkowe, jestem nimi oczarowana, wnusia tez ma takie wielkie gały :)

      Usuń
  8. po zmianie koloru ust dziewczyna sporo zyska- w nowym ubraniu wygląda rewelacyjnie!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny post i niewątpliwie przydatny dla jeszcze niezdecydowanych :)
    Ja już zdecydowana dawno jestem i wiem, że bardzo chcę zaprosić takie dziewczynki do Baśniowa :)
    kwestią czasu jest tylko kiedy i które :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia. Bardzo fajny, szczegółowy opis. Cieszę się, że ubranie się przydało. C: ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. To bardzo fajna i ładna lalka :)
    U swojej, ten irytujący mnie brokat z powiek zdrapałam (da się) delikatnie pilniczkiem do paznokci :)
    Wpis super :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Shibajuku nie są takie złe, choć początkowo jakoś średnio mi się podobały :P.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lalka ta wygląda jak z bajek mangi:) Widziałem bardzo podobne laleczki w https://achdzieciaki.pl tylko nie wiedziałem jak się profesjonalnie nazywają :)

    OdpowiedzUsuń